piątek, 23 marca 2012

Kingsajzik

Nasz nieustający konkurs na najdziwniejsze znalezisko trwa. Niedawno na portalu Atari Online natknąłem się na taki oto zestaw tajemniczych, malutkich rysuneczków:


Okazało się, że nie jest to starożytne pismo obrazkowe, tylko prawdopodobnie najstarsza przymiarka do gry "Kajko i Kokosz", wcześniejsza od przygodówki na Amigę i "Porwania Mirmiła". Klatki do animacji zaprojektował Jarek "Odyniec1" Wyszyński w roku 1992 lub 93, na komputerze Atari 130XE. Szanowna młodzież może tego nie pamiętać, ale poczciwe Atarynki gabarytami przypominały laptopy, pracowały w rozdzielczości 160x192 piksele, w czterech kolorach, a zamiast dyskietek wykorzystywały kasety magnetofonowe. W wywiadzie z "Odyńcem" wyczytałem, że gra miała być platformówką typu "zawsze w prawo". Zapewne zastanawiacie się jak takie czterokolorowe maleństwa mogły chodzić, a co dopiero walczyć? Ja też byłem tego ciekaw, więc z gotowych klatek zrobiłem animowanego gifa, stosując się do wskazówek autora. Jest chodzenie, ciosy pięścią/mieczem i nogą, skoki - wszystko działa jak należy.


Niestety, produkcja gry nie wyszła poza fazę animacji postaci. Możemy sobie tylko wyobrazić miniaturowego Kajka i Kokosza na tle czterokolorowego lasku albo grodku, z muzyczką i efekcikami specjalnymi. Ostateczna wersja mogłaby wyglądać równie fajnie jak inny projekt "Odyńca" - "Bloody Planet". Szkoda...

1 komentarz:

  1. Pierwszy raz ten post widzę - przypadkiem się natknąłem :D ALE CZAD!!! <3

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz wstawić w komentarzu działający link, zrób to w html-u. Powinno to wyglądać tak:
<a href="ADRES_LINKU">TWÓJ TEKST</a>
Podobnie robi się pogrubienie (bold):
<b>TWÓJ_TEKST</b>
i kursywę:
<i>TWÓJ_TEKST</i>
Powodzenia!